foto foto1

Badania i rekomendacje

 

Badania smaru HQDL

BADANIA LABORATORYJNE

- smar_staly_do_obrzezy_kol_-_wyniki_badan_sztyfty_smarne.jpg

  

  • wartość średnia współczynnika tarcia po nasmarowaniu wyniosła 0,087,
  • uśredniony czas w którym współczynnik tarcia wyniósł ≤0,15 a smar po nałożeniu (przez 200 s) nie był dociskany do powierzchni rolki wyniósł 2068 sekundy,
  • uśrednione zużycie smaru podczas całego badania (przez 200 sekund smar był dociskany do rolki) wyniosło 0,0034 g.

Utrzymywanie się smaru (przez 2068 sekund - prawie 35 minut) na powierzchni tarcia współpracujących ze sobą rolek umożliwia stosowanie mniejszej ilości punktów smarnych (aplikatorów) stosowanych w taborze kolejowym. 

 

Dotychczas zostały przeprowadzenone dwa badania porównawcze dostępnych na rynku smarów stałych na Uniwersytecie Pardubice (Wydział Transportu im. Jana Pernera, Centrum Nauczania i Badań w Sferze Transportu), krótkie zestawinie poniżej:

- smar_staly_do_obrzezy_kol_-_wyniki_badan_pardubice2_sztyfty_smarne.jpg 

- smar_staly_do_obrzezy_kol_-_wyniki_badan_pardubice_sztyfty_smarne.jpg 

 

W podsumowaniu przeprowadzonych badań należy stwierdzić, że testowane sztyfty smarne, które oznaczono za pomocą symboli A (LCF) i SP2 (HQDL) wpływają na obniżenie tarcia oraz stopnia zużycia w kontakcie tocznym, co potwierdza ich skuteczność. Rezultaty porównania obu dostarczonych próbek nie są jednak jednoznaczne, ponieważ niektóre z zastosowanych kryteriów przemawiają na korzyść pierwszego smaru, natomiast inne podkreślają zalety drugiego z nich. Kompletny zakres różnic charakteryzujących wyszczególnione smary przejawiłaby się prawdopodobnie dopiero w warunkach ich rzeczywistej eksploatacji.
 
BADANIE NA ZGODNOŚĆ Z NORMĄ PN EN 45545 (PALNOŚĆ)
 
HQDL spełnia normę palności PN EN 455 45:2013 +A1:2015 dla wszystkich poziomów zagrożenia HL1, HL2,HL3
 
 - sztyfty_smarne_palnosc_hqdl_pl_suchy_smar_1.jpg
- sztyfty_smarne_palnosc_hqdl_pl_suchy_smar_2.jpg
- sztyfty_smarne_palnosc_hqdl_pl_suchy_smar_3.jpg
 

BADANIA TERENOWE

 


Badania laboratoryjne są bardzo istotne, jednakże zdajemy sobie sprawę, iż dla naszych klientów kluczowe są badania terenowe, które pokazują jak nasz smar do obrzeży kół HQDL zachowuje się w warunkach rzeczywistych.

- smar_staly_do_obrzezy_kol_badania_terenowe_pomiary_sztyfty_smarne.jpg

Do badań terenowych podchodzimy z laboratoryjną precyzją, zalezy nam na jak najdokładniejszych pomiarach dlatego też współpracujemy z politechnikami na terenie Polski. Do pomiarów używany jest sprzęt specjalistyczny - profilomierz elektroniczny do kół kolejowych A-Z (firmy GRAW).

- smar_do_obrzezy_kol_badania_pomiary_sztyfty_smarne.jpg

W pojeździe mierzone są wszystkie obrzeża, a nie tylko to, przy którym zainstalowany jest aplikator ze smarem. Produkty niższej jakości jeśli chronią, to tylko obrzeże koła smarowanego. Nasz produkt chroni także kolejne obrzeża kolejnych kół. 

- smar_staly_do_obrzezy_kol_badania_profilomierzem_sztyfty_smarne.jpg

Obrzeże mierzone jest w trzech punktach na kole.

- smar_do_obrzezy_kol_badania_zaznaczanie_sztyfty_smarne.jpg

 

Przedsiębiorcy dla środowiska
ASZ Spółka Cywilna, Skrzydlata 4, 61-317 Poznań
tel.: +48 61 879 80 96, kom. +48 601 715 404, fax: +48 61 879 86 66, email: biuro@asz.com.pl; marketing@asz.com.pl
NIP: 782 23 77 125, Regon: 300468395
projekt i hosting: INTERmedi@  |  zarządzane przez: CMS - FSI
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8