Badania smaru HQDL
BADANIA LABORATORYJNE
Utrzymywanie się smaru (przez 2068 sekund - prawie 35 minut) na powierzchni tarcia współpracujących ze sobą rolek umożliwia stosowanie mniejszej ilości punktów smarnych (aplikatorów) stosowanych w taborze kolejowym.
Dotychczas zostały przeprowadzenone dwa badania porównawcze dostępnych na rynku smarów stałych na Uniwersytecie Pardubice (Wydział Transportu im. Jana Pernera, Centrum Nauczania i Badań w Sferze Transportu), krótkie zestawinie poniżej:
W podsumowaniu przeprowadzonych badań należy stwierdzić, że testowane sztyfty smarne, które oznaczono za pomocą symboli A (LCF) i SP2 (HQDL) wpływają na obniżenie tarcia oraz stopnia zużycia w kontakcie tocznym, co potwierdza ich skuteczność. Rezultaty porównania obu dostarczonych próbek nie są jednak jednoznaczne, ponieważ niektóre z zastosowanych kryteriów przemawiają na korzyść pierwszego smaru, natomiast inne podkreślają zalety drugiego z nich. Kompletny zakres różnic charakteryzujących wyszczególnione smary przejawiłaby się prawdopodobnie dopiero w warunkach ich rzeczywistej eksploatacji.
BADANIA TERENOWE
Badania laboratoryjne są bardzo istotne, jednakże zdajemy sobie sprawę, iż dla naszych klientów kluczowe są badania terenowe, które pokazują jak nasz smar do obrzeży kół HQDL zachowuje się w warunkach rzeczywistych.
Do badań terenowych podchodzimy z laboratoryjną precyzją, zalezy nam na jak najdokładniejszych pomiarach dlatego też współpracujemy z politechnikami na terenie Polski. Do pomiarów używany jest sprzęt specjalistyczny - profilomierz elektroniczny do kół kolejowych A-Z (firmy GRAW).
W pojeździe mierzone są wszystkie obrzeża, a nie tylko to, przy którym zainstalowany jest aplikator ze smarem. Produkty niższej jakości jeśli chronią, to tylko obrzeże koła smarowanego. Nasz produkt chroni także kolejne obrzeża kolejnych kół.
Obrzeże mierzone jest w trzech punktach na kole.